Alin Tise este finul lui Boc, candidat la Consiliul Judetean si avocat. Ca avocat a pledat la niscaiva procese in era neagra a privatizarilor pe naspa. Ca fin a ajuns din avocat in lider PD. Ca si prefect a stat in biroul de prefect si a actionat ca lider PD, a dat cu bata Corpului de Control in cuibul de viespi al adversarilor politici. Ca fin a mai ajuns manager la U Cluj si a mai stat o tura in birou. Imi aduc aminte de un episod din biroul sau de prefect unde statea si activa ca lider portocaliu, am venit personal cu un dosar gros care continea o furaciune imensa in judet. Ei, ce credeti ca a facut, a spus evident ca nu are ce sa faca.
Balconul-casa
Acum voi vorbi cum Tise, ca si candidat la Consiliul Judetean, isi bate joc pe fata de clujeni. Dupa cum am citit in Gardianul fostului meu coleg Silviu, care a dezvaluit ca Tise si-a construit o casa langa un bloc. Nu asta e problema. Nu sunt socialist. Si cred ca e bine sa se construiasca. Urasc in schimb ipocrizia de parvenit, de vierme lingau care rade in fata zecilor de mii de clujeni, care mai si sustine ca vrea fraiele judetului ca sa faca bine. Domnule, Tise nu suntem prosti! Revenind la casa de langa bloc, citesc si ma minunez cum Alin Paunel Tise, da domnule Paunel, dvs spuneti ca de fapt casa aceea e de fapt un balcon pe care l-ati inchis: „Este vorba despre un balcon închis facut cu autorizatie, la solicitarea a patru proprietari”, spune finul care da dovada de mai mult cinism decat miticii de pe malul Dambovitei. Ei daca este asa atunci toti clujeni care stau la bloc pot sa isi faca o vila in balconul inchis, eventual un bloc si mai mare in acelasi balcon inchis, o hala alimentara in balconul inchis, un sediu PD in balconul inchis. Si din nou imi aduc aminte de sinistrele autozatii de construire de la Primaria Boc. Am scris la un moment dat cum un clujean a asteptat 2 ani pentru a ridica un etaj in plus la o casa si cum niste baieti destepti cu multe milioane in cont obtin avizele intr-o saptamana pentru cladiri de 20 de etaje. Atunci am turbat de nervi stiind ca la tv primarul abureste clujeni cu vorbe de avocat. Probabil asta a invatat si finul care cu tupeu putred ne spune ca o casa poate fi de fapt un balcon inchis.
Personal nu am preferinte politice, dar ii urasc pe politicienii care pe langa ca mint sunt si ipocriti. Cand eram la Cluj eram ferm convins ca politica de la Bucuresti este imbibata cu jeg si noroi. Acum, fiind la o distanta considerabila de Cluj-Napoca, vad ca de fapt si pe Somes curge acelasi rahat.
Attila Biro



29 comments
Comments feed for this article
mai 20, 2008 la 5:31 pm
mg
de ce ai plecat in bucuresti?
mai 20, 2008 la 5:59 pm
attilabiro
@MG
Nu ma plang ca am plecat in bucuresti. E chiar ok aici in ciuda multelor etichete pe care le are orasul. Am plecat pe ub job mai bun si pana acum in fiecare zi ma conving ca e mai bine. Problema e ca atunci cand eram la Cluj vedeam politica si politicienii Bucuresteni foarte prost, ca pe un rahat clocotind in piata Unirii
mai 20, 2008 la 7:32 pm
Dani
Bai ma lesi? In primul rand toate acele autorizatii au fost obtinute corect. Si ce ai tu cu ce face Tise in spatiul lui? In balcon stau si ma frec daca vrea muschiu meu ca e spatiul construit si platit de mine cu acordul vecinilor si cu o autorizatie corecta. Verifica, daca tot esti asa pus pe verificat, restul de clujeni care au astfel de constructii autorizate, cu aprobari si acorduri. Dar nu trebuie sa te explici cum ca tu esti galbejit borat si ca acuma nu ai altceva mai bun de facut decat sa scrii balarii.
Cat despre atributiile prefectului ar trebui sa te uiti in Lege sa vezi ce poate si ce nu poate sa faca un Prefect. Legea e 340/2004.
Spor la aburit si ma bucur ca a scapat Clujul de tampiti ca tine!
mai 20, 2008 la 7:48 pm
attilabiro
@Dani
multumesc ca ti-a impartasit frustrarile public. Vad ca e prea mult pentru tine sa porti o discutie de idei fara a agresa. Din ce spui tu nu pot sa inteleg decat ca esti unul dintre aceia care ajuns intr-o functie nu faci decat sa te ajungi sa furi si sa te pisi pe lege si moralitate.
mai 20, 2008 la 7:52 pm
shpytza
domnu birro cam dejaba articolu , limbaj mult prea colorat (prea mult galben) , eu zic ca era mai bine sa ramai la AXA
, iar pentru articol nota 2 , in caz ca o sa zici “cine te-a intrebat pe tine?”-> raspuns ai pus sectiune de comment! numai bine si mai incearca
mai 20, 2008 la 7:56 pm
attilabiro
@shpytza
ms de aprecieri, pacat ca ma valorizezi asa ca din tren. Da asta e. La AXA era frumos, eu zic ca am mai evoluat. Nu ma supar de nici un coment.
mai 20, 2008 la 8:35 pm
Dani
Ti-am raspuns in tonul articolului tau. Eu am 21 de ani.. mai gandeste-te cand zici de furat si pisat pe lege si moralitate. Din pacate dintr-o persoana care se vrea ascultata si cezuta (tu) te-ai dat cu var galben. Si in loc sa-mi dai replica pe limbaj, mai bine ne spuneai ce parere ai de autorizatiile pe care le are TOATA lumea, nu numai Tise si ce atributii are Prefectu`. Ti-am dat legea acolo ca sa nu zici ca nu-s gigel. Salut si la mai mare
mai 20, 2008 la 9:36 pm
dadatroll
Deci mey pe Somesu mare sau pe ala mic?
mai 21, 2008 la 6:46 am
yoyoyoi
n-am inteles nimic din “articolul” tau. Care era faza cu balconul?
Anacolutul e la rang de cinste in scrierea ta.
mai 21, 2008 la 7:20 am
» Nu vă mai săturaţi? Vasile Racoviţan: în alb şi negru
[...] Nu are rost să repet ce au scris Attila Biro şi Mihai Şoica, aşa că vă dau link-uri. Attila, despre rahatul de pe Someş Mihai, despre vila de la bloc Şi dacă aveţi vreo nedumerirre, uitaţi-vă atent la poza din EVZ [...]
mai 21, 2008 la 7:48 am
Dani
Las-o-n fasole ticule… paranoia e in floare…
mai 21, 2008 la 8:06 am
tibi F.
Bravo Biro, urias analist.
Sa nu ma mai suni veci te rog, dupa ineptiile si atacurile care le-ai declansat impotriva mea, mai ales in legatura cu unele alegatii legate de un anumit ziar din cluj. Erau completamente false. Dar tu, in loc sa ma suni sa ma intrebi barbateste, ai dat pe blog si dupa aia suni…ce sa zic, foarte deontologic. Nu e bine man ce faci …calea pe care ai luat-o e gresita. Apleci prea mult urechea la barfe…
mai 21, 2008 la 8:19 am
attilabiro
@ Tibi
Iti raspund tie prima data.Nu am facut nici o referire pe blogul meu despre tine sau despre cariera ta. Nu esti in centrul universului si nici nu depind de tine si in discutiile cu unii amici ai mei chiar am spus-o de zeci de ori ca esti unul dintre cei mai experimentati jurnalisti. Tibi din nou gresesti fata de mine, dar asta e nimeni nu e perfect. Imi pare doar rau ca dupa atatia ani de presa tu inca nu poti sa judeci echilibrat.
@Dani
In primul rand in primaria din Cluj-Napoca nu toata lumea este judecata cu aceeasi masura. Se judeca dupa bani si actele se dau la fel.
Si gresesti, prefectul poate interveni tocmai prin Corpul de Control al Prefectului. Si Dani daca tot comentezi pe blogul meu fi cinstit si spune ca este de la PD, Organizatia de Tineret.
mai 21, 2008 la 9:37 am
Dani
Gresit… organizatia de Studenti
Si nu am ascuns
Cine a dorit acest lucru putea sa-l afle intreband. Daca intra in atributiile Prefectului (de aceea ti-am dat Legea) poate sa trimita corpul de control, altfel nu are cum legal sa faca controale.
Si din nou… daca doream sa-mi ascund identitatea nu postam la mail sau la site, pagina studentilor pd-l. Ca sa iti demonstrez ca eu nu am de ce sa ma ascund
Si daca tot spui ca se dau dupa bani si nu mai stiu ce… hai cu dovezi si cu fapte concrete… mi s-ar parea mai plauzibil ce spui daca ai avea dovezi necontestabile.
Sanatate
mai 21, 2008 la 9:50 am
yoyoyoi
Iote ce zice Foaia Transilvana: “În fapt, nu e vorba despre o casa propriu-zisa, ci de extinderea celor trei balcoane (parter, etajul 1 si etajul 2). Alin Tise e proprietar doar pe apartamentul de la primul etaj si a ales sa-si mareasca suprafata de locuit doar dupa ce vecinul sau de la parter a facut acest lucru. Administratorul blocului unde locuieste candidatul PD-L, un domn pe nume Nicula, crede ca este putin probabil ca fostul prefect sa fi construit fara autorizatie. „Noua nu ne-a cerut parerea, dar cred ca s-a înteles cu vecinii. Ma îndoiesc ca s-ar fi apucat sa-l faca fara autorizatie de constructie. Am auzit discutii între vecini, ca i-ar fi luat din lumina unuia dintre ei, dar n-a venit nimeni la mine sa se plînga. Si-au facut si altii, a facut si el, dar nu l-a reclamat nimeni”, spune administratorul blocului de pe Dorobantilor 78.”
In plus, mai are si autorizatie pe acea constructie si plateste si taxa de concesiune a terenului. Deci care e problema pana la urma?
mai 21, 2008 la 9:50 am
tibi F.
Attila, asta ai inteles tu, ca eu as fi in centrul Universului??? Incredibil.
In schimb, eu nu am precizat daca ai scris pe blogul tau. Eu am spus ca ai scris prostii cat se poate de mari, speculatii ieftine, complet neadevarate, simple bazaconii. In plus, nu cred ca ti-am gresit cu absolut nimic. Din contra.
Altadata, suna-ma ca stii ca eu nu ma dau dupa cires. Iti zic ce pot sa zic, ce nu nu. Sigur ca in absenta unor informatii a inflorit zvonistica mizerabila. Si tu ai contribuit din plin la ea.
In rest, bafta
mai 21, 2008 la 9:51 am
attilabiro
@ Dani
Eu am spus urmatoarele: “Din ce spui tu nu pot sa inteleg decat ca esti unul dintre aceia care ajuns intr-o functie nu faci decat sa te ajungi sa furi”. A fost o concluzie la spusele tale. Inteleg ca la Cluj se misca rotitele mai greu, altfel nu imi explic de ce ai continuat discutia pe acesta idee. Or poate vrei o nota mai buna de la seful de OTPDL.
mai 21, 2008 la 10:00 am
Dani
Am continuat ideea pentru ca nu mi se pare corect sa faci niste afirmatii fara nici o baza. Cat despre OTPDL… cum ti-am mai spus: OSPD-L
nu e legatura de subordonare intre OTPDL si OSPDL ci de colaborare.
Sper ca macar de data asta sa intelegi.
Si din nou… uita-te la ce am scris legat de ce ai publicat tu si da pe argumente ca asa e corect!
mai 21, 2008 la 10:04 am
attilabiro
@ Tibi
Din cate vad tu esti cel cu zvonistica. Arat-mi si mie unde am scris ceva despre tine. In rest daca ai auzit de la altii, atunci esti chiar tu intr-o mare contradictie. Dar am invatat ca in presa orgoliile sunt prea mari. Asa ca eu ca un infim pe scena presei clujene am sa imi cer suze pentru daunele de imagine pe care crezi ca ti le-am creat. Promit sa fac tot posibilul ca de acum inainte numele meu sa nu apara in nici o discutie referitoare la persoana ta reluata de alti. Si tibi hai sa fim oameni si nu mai fi jurnalist citeste si analizeaza tot ce scriu. In rest tu poti sa ma acuzi de orice. Nu as putea sa ma supar pe tine.
Numai bine Tibi
mai 21, 2008 la 11:31 am
attilabiro
@yoyo
Ai vazut pozele? Daca nu te rog sa intri pe evz sau citynews sa le vezi. Dupa aceea spune-mi ca acela e un balcon inchis. Sunt sigur ca domnul Tise are aprobari si acte dar in aceeasi masura sunt sigur ca un clujean obisnuit nu putea sa faca asta. Dupa cum am spus sunt unii care asteapta 2 ani pentru autorizarea unui etaj in plus iar altii isi avizeaza blocuri de 20 de etaje in doua saptamani.
mai 21, 2008 la 12:53 pm
yoyoyoi
am vazut pozele. Dar pentru mine nu e nimic nou. Vecinii mei de pe cealalta scara si-au construit in spatele blocului inca doua camere in continuare la bucatarie si o alta camera. Asa ca din apartament cu 3 camere +bucatarie, au acum 5 camere + bucatarie. Cu teren concesionat, autorizatie de constructie, au marit apartamentele de la parter pana la etajul 2.
Si au facut la fel: in dreptul bucatariei aveau balcon pe care l-au prelungit inca 2 metri in afara blocului si l-au inchis.
Deci nu vad care e problema. Faptul ca vecinul lui Tise de la parter si-a facut aceasta marire nu e de incriminat? Numai ca si-a facut Tise, care e la etajul 1?
Hai sa nu fim jenanto-penibili…
mai 21, 2008 la 1:32 pm
attilabiro
yoyoyoi
Chiar asa hai sa nu fim jenanto-penibili si sa nu il mia credem pe Tise cand ne spune ca de fapt si-a inchis balconul. Si spune-mi ti se pare normal ca langa blog sa apara niste bube, ca ciuprcile parazit. Poate ca nu sunt destul de patruns de spiritul de mahala al romanilor. Daca e sa fiu nationalsit am sa amintesc ca la maghiari casele sunt mari si estetice. Da evident asta e lumea ideala, de ce tise sa nu isi faca o casa langa bloc chiar asa? Nici eu nu spun sa nu isi faca ci doar sa nu fie fariseu. Era normal sa spun da domle mi-am facut casa langa bloc asta e legea si nasu Boc ma lasa.
mai 21, 2008 la 1:45 pm
yoyoyoi
tu ori nu poti sa pricepi, ori te faci. Si pe ungureste nem tudom sa-ti explic. Omul nu si-a facut casa langa bloc. Si-a prelungit balconul, peste prelungirea facuta de vecinul lui de la parter si l-a inchis. Lucru facut si de vecinul lui de deasupra care si-a prelungit balconul pestre prelungirea lui Tise. Deci a castigat 2-3 metri patrati in plus la apartament. Nu o casa cu 3 “niveluri”.
Irtem?
mai 21, 2008 la 1:54 pm
prodan
ce casă, omule?? unde-i casa? vorba lu yoyoyoyoyoyoyyoyoi, îi un balcon închis. ia, de ce n-a scris nime de vecinu de dedesubt, că el a început, el îi vinovat, schingiuiţi-l!
vaivai..
mai 21, 2008 la 2:06 pm
attilabiro
da nene eu nu pricep cum Tise poa sa isi construiasca balconul cat o casa si un clujean simplu nu poate sa isi ridice un etaj in plus dupa doi ani de zile.
mai 21, 2008 la 2:55 pm
yoyoyoi
deci e clar: nu te faci.
Pentru ultima data: nu e o casa. E un balcon inchis. Nu e un balcon cat o casa. E un balcon simplu, ca si ala de la parter ca si ala de la etajul al doilea. Nu sunt ale lui toate, doar ala de primul etaj. Daca nici asa nu pricepi…
mai 21, 2008 la 3:20 pm
Uncopilutz
E casă. O casă mai mică. Cât un balcon.
mai 21, 2008 la 7:14 pm
tibi
bine attila
consider discutia incheiata.
te salut dar iti reamintesc: eu nu mint.
papa
mai 22, 2008 la 2:43 am
dadatroll
Asta nare un Audi? Rosu.